Agenția de Dezvoltare Durabilă a județului Brașov (ADDJB) împreună cu Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului din județul Brașov (APDT Brasov) și Asociația de Dezvoltare Economică și Regională Suceava (ADER Suceava), din calitate de parteneri, au organizat în data de 28 Februarie dezbatere publică organizată în cadrul proiectului “Politici în Turism pentru o Dezvoltare Durabilă” la Cluj.

La întâlnire au participat 21 persoane, reprezentanți ai entităților din regiunea respectivă care activează și susțin  domeniul turismului.

Dezbaterea a vizat problemele cu care se confruntă domeniul turistic, iar principalele propuneri pentru rezolvarea acestora au fost: reducerea evaziunii fiscale în industria hotelieră, măsuri de securitate în turismul național, garantarea pachetelor turistice, statutul OMD-urilor, Legea turismului.

Principalele teme de discuție au fost: 

  • reducerea evaziunii fiscale în industria hotelieră,
  • măsuri de securitate în turismul național,
  • garantarea pachetelor turistice,
  • statutul OMD-urilor,
  • legea turismului

Totodată, s-au atins subiecte precum:

  • Crearea OMD – nivel național, regional și local, astfel încât limitele destinației turistice să nu depindă de limitele județului
  • Sprijinirea APDT în procesul de transformare în OMD
  • Votul în OMD să nu fie egal – 51% mediu privat, 49 % mediu public
  • Capacitatea financiară a unui CJ, privită ca vector de imagine și vector economic
  • Promovare și branding la nivel regional prin OMD
  • Obligația primarilor de a colecta taxe, cu transmiterea către CJ
  • Regionalizare- definirea regiunilor
  • Pachete turistice integrate

 In cadrul dezbaterii s-au lansat și propuneri-provocări precum:

  1. Promovare- semnalizare. Campanii naționale pentru obiective turistice.
  2. Chestionare profil -statistică
  • Profil pentru elaborarea pachetelor turistice pe domenii de interes pentru direcții de promovare nu doar prin CIT-uri
  • Descentralizare să fie preluată de reprezentanții CJ
  1. Clasificarea structurilor și clasificări alternative
  • Poliția economică
  • Suplimentarea numărulului reprezentanților de control

OMD

  1. Cadru organizat de promovare
  2. Descentralizare activității de autorizare și control – calitate în servicii
  3. OMD- statistică și acțiuni de promovare strategică – lista taguri pe bază de piețe și /sursă
  4. Profesionalizare – transfer inclusiv sistem dual, consultanți; scopul fiind creșterea calității în servicii
  5. Strategie promovare – marketing coerent
  6. CNIPT- sustenabilitate
  7. Norme de funcționare OMD
  8. Turism – în conformitate cu legea europeană
  9. Colectare facilă a informațiilor
  10. Flux informațional- educare –informarea agențiilor mai mici
  11. Asociația turism montan – legea 350 – finanțări locale punctuale