Știri

Healing Solutions for Tourism – Innovation Challenge

Criza generată de virusul Covid 19 a zdruncinat economia globală cu un impact fără precedent asupra societății. Ca urmare, în sectorul turismului se iau măsuri pentru a face față situației actuale, punând siguranța persoanelor pe primul loc, prin promovarea responsabilității și colaborării între națiuni.

În acest sens, Organizația Mondială a Turismului (OMT) lansează un apel privind găsirea unor soluții care să contribuie la diminuarea impactului pe care criza cauzată de izbucnirea COVID-19 îl are asupra sectorului turismului. Această provocare se numește Healing Solutions for Tourism – Innovation Challenge (Soluții de vindecare pentru turism – Provocarea inovării) susținută de Organizația Mondială a Sănătății și se adresează startup-urilor, antreprenorilor, inovatorilor și tehnologiilor existente din întreaga lume care dețin soluții gata de implementare în vederea realizării scopului mai sus menționat și anume atenuarea impactului COVID-19 asupra turismului și oferirea de sprijin călătorilor, întreprinderilor și autorităților.

Cerința este ca aceste soluții să se încadreze în următoarele 3 categorii:

  1.  Vindecarea pentru oameni:soluții axate pe măsuri de siguranță, metode de igienizare, detectare timpurie, printre altele, pentru părțile interesate din turism (care vor fi utilizate de turiști, angajați din turism și corporații).
  2. Vindecarea pentru prosperitate: soluții axate pe aplicații digitale pentru turism, economie colaborativă, economie circulară, gestionarea veniturilor, revenire a cererii, investiții, printre alte domenii, care urmează să fie implementate pentru întregul sector pe viitor și pe termen lung.
  3. Vindecarea pentru destinații:soluții axate pe tehnici de revenire pentru destinații: comunicări privind criza, gestionarea crizelor, mobilitatea, re-brandingul destinațiilor turistice, recuperarea încrederii în călătorii, printre alte domenii conexe.

Participanții vor trece prin trei etape:

  1. Radiografierea aplicațiilor
  2. O evaluare a unui comitet de experți pentru a verifica disponibilitatea de a furniza și adaptabilitatea soluțiilor în diferite țări
  3. Comunicarea primelor startup-uri (startup-urile de top)

Următorii pași pe care OMT îi va urma constau în:

  • crearea unei broșuri digitale care să conțină cei mai buni furnizori de soluții de top pentru guverne în vederea redresării/revenirii turismului
  •  susținerea unei sesiuni de prezentare a finaliștilor pentru Statele Membre ale OMT, cu participarea Secretarului-general al organizației, în locația Wow Room a Universității IE;
  • conectarea startup-urilor cu UNWTO Innovation Network în care se regăsesc mai mult de 6500 de puncte focale din rândul antreprenoriatului, al corporațiilor, al instituțiilor publice și a celor educaționale, al incubatoarelor și al investitorilor.

Provocarea la inovare/apelul pentru soluții este deschis în perioada 25 martie – 15 aprilie 2020 iar start-uprile de top vor fi anunțate pe 20 aprilie a.c. Forumularul de înregistrare poate fi găsit accesând link-uk https://www.unwto.org/healing-solutions-tourism-challenge.

Târgul de Turism

20-23.02.2020

Târgul de Turism al României este locul ideal de prezentare a celor mai interesante oferte și atracții turistice din România și din străinătate.

Evenimentul este dedicat atât agențiilor de turism, touroperatorilor, participărilor internaționale și serviciilor turistice, cât si zonelor turistice din România prin intermediul: Administrațiilor Publice Locale, Asociațiilor de Turism, Oficiilor de Turism, Consiliilor Județene și al Primăriilor.

Reprezentanții Consiliilor Judeţene din Bistrița-Năsăud, Bihor, Botoșani, Brașov, Buzău, Constanța, Dâmbovița, Hunedoara, Ialomița, Maramureș, Mureș, Suceava, Timiș și Tulcea se asigură, prin prezența la târg, că România se află pe harta destinațiilor tale de anul acesta, iar reprezentanții orașelor Amara, Bistrița, Brașov, Botoșani, Constanța, Eforie, Făgăraș, Geoagiu Băi, Herculane, Hunedoara, Iași, Mangalia, Oradea, Piatra Neamț, Târgoviște, Timișoara și ai comunelor Afumați, Miroslava, Molivișu și Vama Buzăului au promovat cele mai frumoase tradiții și obiceiuri, alături de meșteri populari de renume. Mai mult, 310 agenții și tour-operatori din Africa de Sud, Albania, Bulgaria, Croația, Egipt, Emiratele Arabe Unite, Grecia, Israel, Italia, Maroc, Palestina, Republica Moldova, România, Serbia, Spania, Tunisia, Turcia și Ungaria au prezentat oferte atrăgătoare pentru vacanțe de neuitat în anul 2020.

Tot în cadrul evenimentului a avut loc Conferința Târgului de Turism, ediția a III-a care a avut ca temă Impactul Social media în turism. Conferința s-a desfășurat pe trei paneluri de discuție: Vizibilitatea agențiilor de turism în social media, Strategii aplicate de social media și Agențiile de turism în deceniul social media și reunește speakeri din agenții de marketing și PR, agenții de turism, dar și influenceri.

Pentru mai multe detalii accesați https://www.romexpo.ro/ro/2020/02/20/unde-pleci-in-vacanta-anul-acesta-alege-ti-destinatia-perfecta-la-targul-de-turism-al-romaniei/

Alpin Film Festival 2020

25.02-01.03.2020

ALPIN FILM FESTIVAL este un eveniment cultural de film, carte și fotografie, menit să celebreze și să promoveze civilizația montană. AFF este primul și unicul Festival Internațional de Film montan din România cu secțiuni paralele de carte și fotografie – destinația ideală pentru publicul amator de munte, aventură, adrenalină și sport.

Astfel, ALPIN FILM FESTIVAL îşi propune să promoveze civilizația montană cu valorile ei patrimoniale, turistice, ecologice, economice, educaționale şi sportive, prin intermediul cărților, filmelor, expozițiilor de fotografie, dar și a dezbaterilor publice alături de invitați speciali. Manifestările se vor desfășura în perioada 24 februarie – 1 martie 2020, la Brașov, Predeal și Bușteni.

Evenimentul este organizat în parteneriat cu Primăria Municipiului Brașov, Consiliul Județean Brașov, Primăria Orașului Predeal, Primăria Orașului Râșnov, Primăria Orașului Bușteni, și Centrul Național al Cinematografiei România.

Pentru mai multe informații accesați https://alpinfilmfestival.ro/

274 persoane

participante la dezbateri

20 de persoane

din ONG-uri și parteneri sociali instruiți în domeniile advocacy și lobby

32 de persoane

instruite/ formate în managementul destinației

785.974,30 lei

Valoarea totală a proiectului